Home / jura servicepunt

jura servicepunt

Bekijk servicetarieven
Jura servicebalie

Vantienen is niet alleen officieel dealer van JURA koffie- en espressomachines voor de particulier en de zakelijke markt. We zijn ook het énige JURA servicepunt in Noord-Brabant! Daar zijn we erg trots op, want een servicepunt krijg je niet zomaar toegewezen door het in Zoetermeer gevestigde JURA. 

Onze monteurs zijn speciaal opgeleid om onderhoud en reparaties uit te voeren aan jouw JURA machine. Guus is het bekende gezicht achter de JURA servicebalie in Zeeland. Hij zorgt voor het professionele onderhoud en de reparaties aan de JURA-machines. “Bij vantienen staan we bekend om onze goede service. Die servicegerichtheid trekken we hier bij de JURA-balie uiteraard door.”

Het enige JURA servicepunt in Brabant
Fabrieksgarantie en tarieven

JURA biedt op alle huishoudelijke apparaten een fabrieksgarantie van 25 maanden. Na verloop van de garantieperiode worden standaard onderhoudstarieven in rekening gebracht. Het tarief is afhankelijk van het type machine en de leeftijd.

Onderhoudsbeurt of storing?

Is je JURA toe aan een onderhoudsbeurt? Of geeft je JURA een foutmelding? Wij zorgen ervoor dat je snel weer kunt genieten van de allerlekkerste koffie. Neem contact op met het JURA servicepunt. 

 

Jura servicepunt
ondersteuning

Wij weten dat goeie koffie en goeie service bij elkaar horen. Service zit diep in ons DNA.
Dat is al zo sinds 1973.

onze goeie service

Heb je vragen over deze service of wil je meer informatie? Neem contact met ons op. Dat vinden we juist gezellig.

contact
Meest voorkomende vragen en JURA storingen

Dit is een encoder error. Je machine moet worden nagekeken door een JURA service monteur. Neem contact met ons op. 

Laat de koffiemachine terugkoelen tot kamertemperatuur en haal dan de stekker uit het stopcontact. Wacht 5 minuten en zet je machine daarna opnieuw aan. Geeft de machine nog steeds dezelfde foutmelding aan? Dan is waarschijnlijk een van de temperatuursensoren kapot. Neem contact met ons op, dan kunnen we dit voor je repareren. 

Het lukt de machine niet om de encoder, zetgroep of het keramiekventiel te initialiseren. Haal de stekker uit het stopcontact. Zet na 5 minuten wachten de machine weer aan. Geeft de machine nog steeds dezelfde foutmelding aan? Neem dan contact op met ons servicepunt. 

Error type 8 kan verschillende oorzaken hebben. Er kan een restant gemalen koffie in de zetgroep zitten. Haal daarom de stekker even uit het stopcontact. Zet vervolgens je machine weer aan. De residubak of lade is wellicht niet goed teruggeplaatst. Maak de lade en residu bak los en plaats deze vervolgens correct terug in je machine. Is de error na het uitvoeren van deze acties niet weg? Neem dan contact met ons op. 

Het ontkalkingsprogramma duurt ongeveer 45 minuten. Zorg er wel voor dat je de ontkalkingsoplossing in een lege watertank doet. Bij elke 0,1L extra komen er 10 minuten ontkalkingstijd bij. Wat kun je doen? Haal de watertank van het apparaat. Spoel deze om en vul met vers water. Wacht met terugplaatsen tot het apparaat erom vraagt. Volg de meldingen op het display op. Het programma gaat verder met naspoelen van vers water. 

 

Is het ontkalkingsproces gestart terwijl de waterfilter nog in de watertank zat? Dan heeft het filter mogelijk het ontkalkingsmiddel opgenomen en zo komt dit in de koffie terecht. Verwijder het filter en gooi weg. Zet in het programma menu het filter op NEE. Start nogmaals het ontkalkingsproces. Zet daarna het filter op JA en plaats een nieuw filter.

Is dit alleen bij melkvariaties het geval? Dan is waarschijnlijk de cappuccinatore vervuild of verstopt geraakt. Alleen doorspoelen is niet meer voldoende. De cappuccinatore dient volgens instructie gedemonteerd, gereinigd en gemonteerd te worden. 

Is dit bij alle koffievariantien het geval? Zet de temperatuur van alle producten in het programmamenu op hoog. 

Staat er al een andere melding in het display? Deze dient eerst opgelost te worden alvorens het reinigingsprogramma kan worden gestart. 

 
Geen producten gevonden.

{{ cartItem.quantity }}st.
artikelnr. {{ cartItem.attributes.sku }}

€{{ cartItem.attributes.prices.total.formatted }}
subtotaal {{ $root.formatPrice($root.cart.subtotalProductsPrice) }}
statiegeld {{ $root.formatPrice($root.cart.deposit) }}

Toeslagen

{{ $root.formatPrice($root.cart.surcharge) }}

verzendkosten (franco orderbedrag is 100,00 euro)
{{ $root.formatPrice($root.cart.shippingCosts) }}
eindtotaal {{ $root.formatPrice($root.cart.totalPrice) }}
 

Ik ben al klant

Inloggen mislukt. Probeer het nogmaals aub.

Wachtwoord vergeten?

annuleren

Druk op de bovenstaande knop om direct uw wachtwoord te wijzigen

Nog geen klant?

Maak dan de keuze of je het formulier wilt invullen om klant te worden of dat je direct contact met ons op wilt nemen.

De aanvraag is met succes naar ons verstuurd. We nemen binnenkort contact met je op.

Nog geen klant? Heb je nog geen webshop-account bij vantienen? Uiteraard helpen we je graag hierbij! Zodra je onderstaande gegevens hebt ingevuld zal één van onze medewerkers contact met je opnemen.

Ben je al vantienen-klant? Dan zijn bovenstaande gegevens voldoende voor een webshop-account. Wanneer je nog geen klant bent vragen wij onderstaande gegevens toe te voegen.

 

Waar ben je naar opzoek?

{{ searchErrorMessage }}
{{ product.name }}
Vervangend product voor: {{ product.original_product.name }} ({{ product.original_product.sku }})