
Een warm familie bedrijf zorgt vanzelf sprekend goed voor zijn mensen. Zoals onze algemeen directeur Maarten van Tienen zegt: "Mijn mensen zie ik als familie. We investeren volop in de ontwikkeling van onze medewerkers. Velen van hen werken al jaren voor vantienen."
Investeren in kennis is de beste investering die we kunnen doen. Hierdoor stimuleren we de groei en ontwikkeling van onze medewerkers én van ons bedrijf. Om te beginnen krijgt elke medewerker bij de start een unieke koffietraining inclusief certificaat. Zo worden al onze medewerkers in korte tijd enthousiaste koffiespecialisten. Maar we investeren ook in vakinhoudelijke kennis en functie specifieke vaardigheden. Kortom, leren en ontwikkelen is hier een doorlopend proces.

De uitstoot van emissies draagt bij aan klimaatverandering, met grote negatieve gevolgen voor de leefbaarheid van onze planeet. Dit heeft directe gevolgen voor de productie van heerlijke, goeie koffie. Daarom zetten wij ons in om onze CO2-uitstoot zo minimaal mogelijk te houden.
Tussen het moment van het plukken van de boon tot de kop koffie zitten veel schakels. Om deze reden zetten wij ons actief in om zo min mogelijk afval te produceren. Waar mogelijk zetten we afval om naar bruikbare grondstof. Dit geldt niet alleen voor de koffie, maar ook voor alle aanverwante artikelen binnen ons assortiment.

Wij vinden het belangrijk om onze verantwoordelijkheid in de keten te nemen, zodat we ook buiten de eigen organisatie positieve impact kunnen maken. Ketenverantwoordelijkheid betekent dat alle betrokken partijen in een productieketen zorgdragen voor goede omstandigheden voor mens, natuur en milieu.
Daarom analyseren we continu onze inkoop- en verbruiksprocessen met als doel om verspilling te minimaliseren. We stellen onszelf telkens de vraag: kunnen we dit materiaal reduceren, verduurzamen of volledig elimineren?
Samen met onze leveranciers ontwikkelen we bovendien duurzamere alternatieven en stemmen we verwachtingen af over de verduurzaming van producten op de lange termijn. Hierbij ligt de nadruk op ons eigen vantienen-merk en de Gewoon Groen productlijn.
